lovestain
Identiteit

winkelhier

  • Logo
    Identiteit

  • Agentschap: Bonka Circus
    Creative Direction: Bart Gielen

Elke dag verdwijnen er meer lokale ondernemers onder druk van de buitenlandse e-commerce en hun webwinkels. Toch zijn er zoveel voordelen aan lokaal kopen: het is beter voor het milieu, voor de economie en bovendien is de ervaring van lokaal kopen vaak van grote toegevoegde waarde.

Samen met UNIZO bedachten we de term 'Winkelhier'. Een Winkelhier is een naam voor alle lokale ondernemers, een keurmerk waar ze trots op kunnen zijn. Ondernemers kunnen het Winkelhier-logo integreren op hun webshop of etalage om te laten zien dat je bij hen lokaal koopt. Daarnaast doen consumenten de daad bij het woord 'winkelhieren', dat is bewust lokaal kopen.

→ 'Winkelhieren' is door Van Dale woordenboek verkozen tot Woord van het Jaar 2019

De twee "digitale" pijlen in het logo kunnen worden geïnterpreteerd als inkomende en uitgaande betalingen
Denk globaal, handel lokaal
Wanneer het logo wordt gecombineerd met een woord, ontstaat er een zin waardoor het een verklaring wordt van de persoon die de draagtas draagt.


Voor de mobiele versie van de responsive website vervangt een verkorte versie van het logo het origineel.


Is jouw website mobile friendly?
Laten we praten.
Zorg dat uw boodschap blijft hangen
Oké, maar hoe?
Andere projecten
logos
name to frame
Overzicht